Schneider Electric

OptiLine

Varje nordisk elektriker känner till Thorsman. Ett företag som enbart skulle bli ett produktnamn, efter integration med Schneider Electric. Det skapade interna frågetecken. Samtidigt stod Thorsman inför sin största lansering på 25 år med det nya installationssystemet OptiLine 50, vars alla delar ännu inte fanns i verkligheten. Hur hanteras ett sådant läge?

KORTARE "TIME TO MARKET"

Här är facit: Ersätt interna frågetecken med utropstecken! Med CGI (Computer Generated Images) skapade LEON fotorealistiska bilder av hela OptiLine-systemet, inklusive de delar som ännu inte fanns fysiskt, för att dramatiskt korta "time to market". Bilderna användes i en broschyr märkt Top Secret, som i förtid "läcktes ut" internt och till VIP-kontakter. Där fanns produktpresentation, marknadsplan och hundratals fördelar nerkokade till följande tydliga argument:100 % nytt, 75 % färre delar, 50 % snabbare att installera, 25 % mer för pengarna och 0 % krångel.

ETT LYCKAT SYSTEMSKIFTE

Broschyren skapade förväntan och nyfikenhet som gav extra energi till den officiella lanseringen. Både integration och försäljning har gått över förväntan. Efter 1 års försäljning känner 80 % av föreskrivarna och 51 % av installatörerna till OptiLine 50 och systemets argument.

LEON

Postadress: Citat AB, Skolgatan 1, 602 25 Norrköping
Besöksadress: Knäppingsborgsgatan 2, Norrköping
   
Växel: 011- 473 36 00